Foto: Rototilt

Social kampanj uppmärksammar skickliga maskinförare

Varje år arrangerar Rototilt den sociala kampanjen Excavator Hero. Syftet är alltid detsamma, att uppmärksamma skickliga maskinförare som bygger samhället.

Spaning

Årets upplaga av kampanjen Excavator Hero, har startat. Arrangör är Rototilt, som har valt ut 12 maskinförare från hela världen som är aktiva på sociala medier. De ska med egenproducerade filmer visa vad de kan åstadkomma med sin grävmaskin, med tiltrotatorn i fokus. Nu bjuder man in alla som är intresserade att rösta på sin favoritvideo.

– Våra produkter skapar bara effekt i händerna på maskinförarna. Vi vill lyfta skickliga personer som med hjälp av sin tiltrotator utför de mest fantastiska arbetsmomenten. Det här är grävmaskinister som är aktiva på sociala medier med att sprida kunskap och innehåll kring möjligheterna med en tiltrotator. Vi vill hjälpa dem på traven och ge dem en ännu större publik, säger Jack Sklenar, Social Media Coordinator på Rototilt i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer pågå under oktober och november. Maskinföraren bakom den vinnande videon får resa, boende och inträde till Bauma 2022 samt titeln Excavator Hero 2021. Vinnaren presenteras i slutet av november.

Mer om kampanjen Excavator Hero

De 12 deltagarnas egenproducerade filmer är publicerade på hemsidan www.excavatorhero.com. Där kan vem som helst gå in och rösta på sin favoritvideo. De med flest röster går efter ett gruppspel vidare till semifinal och sedan final. Slutligen koras en vinnare som vinner resa, boende och inträde till Bauma 2022

#Teknik / #maskinförare

Ja tack! Jag vill gärna ha I Perspektivs nyhetsbrev sex gånger per år.

LIKNANDE ARTIKLAR

+ VISA FLER

Tipsa oss! Har du ett spännande projekt på gång? Hör av dig!

+ VISA FLER